UZBUILD’NING ENG YIRIK QURILISH KO`RGAZMASI MAQOMI TASDIQLANDI

UzBuild 2025 Butunjahon ko'rgazma sanoati uyushmasi (UFI) auditidan muvaffaqiyatli o'tdi. Ta'sirchan raqamlarga ega sertifikat uning hajmi, ishtirokchilari va tashrifchilari soni bo'yicha O'zbekiston va butun Markaziy Osiyodagi eng yirik qurilish ko'rgazmasi sifatidagi maqomini yana bir bor tasdiqladi.

UzBuild 2025 ishida 21 mamlakatdan 400 dan ortiq kompaniya va brendlar ishtirok etdi, xorijiy ishtirokchilarning ulushi 75 foizni tashkil etdi. O'zbekiston tarixida birinchi marta ko'rgazma bir vaqtning o'zida ikkita ko'rgazma maydonida - "O'zekspomarkaz" va CAEx Uzbekistan ko'rgazma maydonlarida o'tkazildi, umumiy ko'rgazma maydoni 20 000 kv.m (brutto)ni tashkil etdi. Ko'rgazmaga yaqin va uzoq xorij mamlakatlaridan 17 000 dan ortiq mutaxassis tashrif buyurdi. So'rovlar shuni ko'rsatadiki, ko'rgazma ishtirokchilari va tashrifchilarning aksariyati uchun ko'rgazmada ishtirok etish biznes aloqalarini o'rnatish, hamkor va mijozlarni topish nuqtai nazaridan samarali bo'ldi.

Dastlab ishtirokchilarga ham, tashrif buyuruvchilarga ham sifatli xizmatlarni taqdim etishga qaratilgan ko'rgazma 26 yildan beri shaffoflik, ishonchlilik va sifatni ta'minlashga intilmoqda. Shu maqsadda tashkilotchilar mustaqil xalqaro ko'rgazma auditini talab qilmoqdalar. Audit - bu bir qator asosiy mezonlar bo'yicha mustaqil xalqaro ekspertlar tomonidan ko'rgazma tadbirining statistik ko'rsatkichlarini tekshirish hisoblanadi:
  • ko'rgazma maydonining o'lchamlari (yopiq / ochiq; yalpi / sof)
  • eksponentlar soni (xorijiy / milliy; miqdori va foiz nisbati)
  • ham-eksponentlar soni (xorijiy / milliy; miqdori va foiz nisbati)
  • bevosita ishtirokchilar soni (xorijiy / milliy; miqdori va foiz nisbati)
  • bilvosita ishtirokchilar soni (xorijiy / milliy; miqdori va foiz nisbati)
  • tashrifchilar soni (xorijiy / milliy; miqdori va foiz nisbati)
Agar belgilangan ko'rsatkichlardan kamida bittasiga muvofiq auditorlarning ma'lumotlari tashkilotchilarning taqdim etilgan ma'lumotlariga mos kelmasa, auditdan o'tilmaydi. UzBuild o'zining birinchi ko'rgazma auditidan 2007-yilda muvaffaqiyatli o'tdi va "Butunjahon ko'rgazma sanoati uyushmasi (UFI) tomonidan ma'qullangan voqealar" maqomiga muvofiqlik sertifikatini qo'lga kiritgan O'zbekistonning birinchi ko'rgazmasi bo'ldi. UFI qoidalariga ko'ra, o'z maqomini saqlab qolish uchun ko'rgazma muntazam ravishda audit jarayonidan o'tishi kerak, bu yil u o'zining ajoyib natijalarini tasdiqlagan holda qayta o'tdi.

Shuni ta'kidlash kerakki, Iteca Exhibitions kompaniyaning barcha tadbirlariga nisbatan shunga o'xshash yondashuvlar va standartlarga amal qiladi. Kompaniya ishonchli hamkor sifatida o'z imidjini saqlash, ko'rgazma ishtirokchilari va tashrif buyuruvchilarning talablari va umidlarini qondirish, shaffoflik va yaxlitlikni ta'minlashga ustuvor ahamiyat beradi.

Ko'rgazmalarni tashkil qilishda qonunchilik nizomlariga rioya qilish ham ustuvor ahamiyatga ega. Shunga ko'ra, UFI mustaqil auditi ma'lumotlari kontent yaratishda "eng yirik, flagman ko'rgazma", "eng muhim/asosiy voqea" atamalaridan foydalanishga asos beradi. Shu bilan birga, tashkilotchilar ko'rgazma ishtirokchilari va tashrif buyuruvchilarning maksimal biznes ta'sir bilan ko'rgazmani tanlash uchun ishonchli statistikani qo'lga kiritish huquqini muhim deb bilishadi.

Masalan, ba'zi kompaniyalarning e'lonlari, matbuot sonlari va boshqa axborot materiallarida, ular amalga oshirayotgan tadbirlarga nisbatan, ko'pincha "eng yirik", "yetakchi", "flagman" va boshqalar kabi so'zlar ishlatiladi, bu esa maqsadli auditoriyaga ma'lumotni buzib ko'rsatadi. Bunday ko'rgazmalarga tashrif buyurish va ko'zdan kechirish buning aksini isbotlaydi: kichik ko'rgazma maydonlari, ishtirokchilarning kamtarona miqdoriy tarkibi, kamdan-kam tashrif buyuruvchilar. Bunday siyosat potentsial ishtirokchilar va tashrifchilarga nisbatan insofsiz bo'lib, axborot kampaniyasidagi tavsifga aniq mos kelmaydi. Bu ko'rgazma ishtirokchilari va tashrifchilarga zarar yetkazadi, ular oxir-oqibat reklama qilingan mahsulotni qo'lga kiritmaydilar: birinchilar – mutaxassislar oqimi shaklida, ikkinchilar – namoyish etilayotgan mahsulotlar assortimentidan qoniqmaydi. Axloqqa qo'shimcha ravishda, eksponentlar ham moddiy zarar yetkazadilar – ko'rgazmada ishtirok etish xarajatlari. Natijada, haqiqatga mos kelmaydigan reklama kampaniyalari, birinchi navbatda, mamlakatning imidji va investitsion jozibadorligiga zarar yetkazadi.

Bu kabi omillar UFI mustaqil xalqaro auditidan o'tish zarurligini rag'batlantiradi. Bu nafaqat rasmiy tartibot, balki adolatli ko'rgazma amaliyotining asosiy elementidir. Ishtirokchilar va tashrichilarga haqiqatan ham samarali tadbirlar foydasiga ongli ravishda tanlov qilish imkonini beradigan baland ovozli shiorlar emas, balki tasdiqlangan ma'lumotlar. Sanoatning jadal rivojlanishi va ko'rgazmalar sonining ko'payishi sharoitida faqat qat'iy xalqaro standartlarga javob beradigan voqealar haqiqiy biznes ta'sirni va uzoq muddatli hamkorlikni ta'minlashga qodir.

UzBuild 2025 auditi uning "mintaqadagi eng yirik qurilish ko'rgazmasi" maqomini rasman mustahkamladi — bu reklama shiori emas, balki tasdiqlangan statistikaga asoslangan faktdir.

18 iyun 2025

#ItecaExhibitions